Borta bra men hemma bäst

Det är nog ett ordspråk som verkligen stämmer, vi har varit borta en vecka och jag  har saknat min säng och kudde. I måndags åkte vi till Rossön, stannade där till på fredag, vädret var inte det bästa, 11-14 grader varmt och regnskurar, inte kul! På fredagen åkte vi därifrån till Vuollerim, då hade vi solen med oss hela vägen, som tur var stannade den i Vuollerim hela helgen, jag hann t o m bränna mig lite, i går åkte vi därifrån och heeeem, om det var skönt att lägga sig i sin egen säng?! JAJAMENSAN, DET VAR GUDOMLIGT!!!!!

Idag har jag tvättat, tvättat och tvättat, sen har jag rensat lite bland mina blommor och gurkor, jag har en hel drös med gurkor på gång, får väl se om det blir nåt av dom alla, det är ju inte säkert, jordgubbsplantor stal jag med mig från min pappa så dom har jag planterat i mina 2 pallkragar som stått och väntat på hyresgäster, har idag varit till Boel min räddande ängel - hon har vattnat och skött om mina fiskar medans jag varit borta, hos henne norpade jag lite smultronplantor, dom vet jag inte riktigt var jag ska ha, men tillsvidare har jag satt dom i en stor kruka.

Trött har jag varit idag, måste nog försöka komma mig i säng lite tidigare ikväll, det har blivit sent hela veckan.

Ha dé


Kommentarer
Postat av: Maria

Du skulle definitivt behöva en husvagn... då har du sängen med dig och kan stanna och sova nästan var som helst :) Välkommen hem! Förresten, var är Rossön??

2007-07-24 @ 09:13:43
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: catta

Maria: Rossön ligger i Jämtlands län, 4,5 mil från Junsele och ungefär 6 mil från Dorotea. Gubben har ju tjatat om husvagn men jag är inte lika pigg på det som vad han är, han vill ha en för att kunna bo i den under modellflygveckan i Luleå som är varje sommar, tycker det är lite dyrt för en vecka om året. Själv är jag ingen campare, men som sängplats hos någon släkting skulle jag väl kunna tänka mig.

2007-07-24 @ 13:05:44
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: Maria

Då vet jag på ett ungefär var det ligger. Till Junsele har jag ju varit i år. Du kan få glutta i min husvagn :) Som hemma fast mindre. Dubbelsäng, spis, kyl, micro, tv, Robert Boxer, toa, soffa, cykelställ... jag var inte heller nån campare för 15 år sen.

2007-07-25 @ 17:40:35
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0