Så har då tomten varit

här och lämnat lite julklappar, den 6-årige sonen var uppspelt hela dagen, väntandes på tomten som till slut, äntligen kom och delade ut julklappar.
6-åringen fick en massa pysselgrejor - han älskar att pyssla, speciellt med modellflygbygge, lite kläder var också med och lite pengar, han var jättenöjd över alla paketen och som han själv konstaterade: JAG FICK DÅ MEST!! Helt rätt! De andra sönerna fick också kläder och pengar, mellansonen fick även högtalare med baslåda till datorn (ja, tänk det finns då allt!), äldste sonen ville/behövde en miniräknare som han fick, lite böcker fick dom också, jag tror att de  var nöjda med det lilla dom fick, det var ju ganska dyra grejor. mamma och pappa fick klara sig på kärleken :)

Julmat har vi ätit i 3 dagar, är lite less nu så idag blev det spagetti och köttfärssås till middag och det smakade helt underbart, julmat i all ära men nog blir man less!! Kakor och godis har också passerat ner till magen, tyvärr, men är det jul så är det!! Ha ha ha vad man lurar sig själv, då verkar det ju vara jul året runt!

Motionerandet är lika med noll, har tänkt men mer har det inte blivit, lat som attan har jag varit fast det känns jätteskönt att kunna vara lat och inte behöva göra en massa måsten. Har sovit länge på morgnarna och sen inte gjort ett jota, förutom mat då förstås. Idag har jag också sovit länge, men när jag klev upp satte jag igång tvättmaskinen och gjorde en deg - av degen blev det mjukkakor, de andra jag bakade före jul är ju nästan slut och när man har tid så...

Om en stund är det TV-soffan som hägrar, tänker sätta mig där och inte kliva upp förrän jag ska gå och sova!

Ha en riktigt skön kväll och ett härligt Gott Nytt År till er alla som ids läsa vad jag präntar ner mellan varven!

Kommentarer
Postat av: uLLis

Hej och hallå! Och God Jul & Gott Nytt År! Har skaffat en egen blogg som jag vid tillfälle ska göra något åt. Har dock inte riktigt listat ut hur det funkar ännu, men skam den som ger sig :-)
Adress: systerullis.blogg.se

Kramar från kusin vitamin!

2007-12-29 @ 20:36:35
URL: http://www.famsundqvist.com/ullis
Postat av: Jezzan

Men tjo och tjim på dig pinglan!
Förstår att julen varit lugn och skön, samma här och välbehövligt var det.
Nu är det snart ett nytt år och ett år med nya möjligheter.
Jag önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år och så syns vi på jobbet!
Kram

2007-12-30 @ 11:24:16
URL: http://www.jezzanskrypin.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Gott nytt år 2008!
Mvh Anna-Carin

2008-01-01 @ 12:56:59
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0