Igår

var jag ju på hudvårdsparty, det var riktigt roligt! Vi var några tjejer/kvinnor som fick lära oss hur man ska sköta om sitt ansikte på bästa sätt, vi fick prova på först rengöring och sen lite makeup, makeupen var ju det som var roligast, jag sminkar mig ju aldrig, mest beror det nog på att jag inte kan, men nu har jag fått lära mig lite i allafall, fick prova på foundation - visste knappt vad det var, wow vilken skillnad det blev! Det hade jag aldrig trott. Jag är ju i vanliga fall väldigt röd om mina kinder, det trollades bort, riktigt fint, sen fick jag prova på ett lipgloss som i flaskan såg ut som nåt en 70 årig tant skulle använda, men när jag satte det på läpparna blev det riktigt bra. Mascara är jag ju jättedålig på att använda, provade även det, det blev brun-svart, hon sa att jag inte ska ha helsvart för det blir för mycket, jag vill ju inte se sminkad ut, bara fräschare, jag hade kunnat vara modigare med mascaran, hon tyckte att jag hade satt lite för lite, fast jag tyckte det var mycket, men det blev fint ändå, mina ögon syntes ju, i vanliga fall har jag ju vita ögonfransar så visst blev det skillnad.
Om jag handlade? Ja, vad tror ni, kan man gå på party utan att handla???? Nä, nog blev det, jag köpte rengöringen och foundation - det räckte mer än väl - för plånboken i allafall, jag hade gärnat köpt mer, men det går ju inte, får väl handla lite då och då istället.
Hon hade en jättefin väska man kunde köpa med massor av produkter i, men den kostade ca 3000 kr och det hade jag INTE råd med, tyvärr.

Har nyss sett på Bonde söker fru som jag spelade in i går, det ska verkligen bli spännande att se vem dom väljer nästa vecka, jag vet ju vilka jag tycker:
Anders - tycker jag ska välja tjejen med locken i luggen (jag och namn!!! kommer inte ihåg), jag tycker den andra tjejen är lite för gåpåig och hela tiden vill att Anders ska säga att hon är bäst osv
Susanne - Per-Inge, vet inte varför men jag har aldrig riktigt gillat Ulf (jag tror att jag kommer ihåg namnen här!)
Karl-Petter - Inte den som äter så mycket och pratar för fulla muggar
Fredrik - Lena för dom passar bäst ihop och jag tror att hon är den som verkligen gillar honom, den andra tjejen är lite för "erfaren".

Nu snart ska jag gå och kolla på Roomservice som jag också spelade in igår, pust, det är ju jobbigt det här!!! :)
Sen ska jag göra mig i ordning för att åka på stan en sväng, tänkte gå på leksaksaffären och se om jag hittar nåt till yngste sonen, de har utförsäljning så risken är väl stor att det inte finns så mycket kvar, men jag ska kolla i allafall.
Handla mat måste jag också göra - inte fullt lika roligt men väldigt nödvändigt, jag tror att det bara finns en liten skvätt mjölk kvar i kylen.
Efter det så är det väl bara att vänta tills det är dags att åka iväg på jobbet, blä, inget jag längtar till precis, nåja bara den här veckan är slut så blir det bättre, jag har mycket bättre pass nästa vecka.

Ha dé


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! kul med smink party.
Ha det bra/ Anna-Carin

2007-12-06 @ 15:22:53
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Maria

Finns det såna partyn också?? Kul lät det i alla fall. Inte kul att jobba kväll :(

2007-12-07 @ 09:44:19
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0