Gräsänka

Har idag blivit gräsänka, gubben och yngste sonen har åkt iväg till Luleå på husvagnscamping, det är naturligtvis flyghelg i helgen, jag följde inte med, är inte så noga på modellflygning. Har lite annat att göra, imorgon ska jag baka mjukkakor och på söndag blir det lite städning. Om jag orkar, ids och känner för det så ska jag baka biskvier också, men som sagt det är inte alls säkert, känner inte rikigt för det så vi får väl se hur det blir.

Det känns lite konstigt att det inte är nåt IDOL på TV:n ikväll, vet inte riktigt vad jag ska se, men det lutar åt På spåret och sen filmen efter, filmen har jag sett förut men det är ganska länge sen så jag har glömt en massa, minns att jag tyckte den var bra då, så jag hoppas jag tycker samma idag, annars blir det till att sitta och bläddra bland kanalerna.

Ha en riktigt skön fredag och avkopplande helg!

En historia kanske:

Bröllopslöfte

 

Det var en gång ett golfproffs om gifte sig. Redan vid frukostbordet dagen efter det stora bröllopet gav han sin unga, nyblivna hustru direktiv:
- Nu är det så att nedre vänstra skrivbordslådan är låst, och den får du inte öppna förrän jag antingen är död eller ligger på mitt yttersta!
Hustrun sa sig vara införstådd med detta och åren gick sin gilla gång.
Efter 50 års äktenskap blev mannen inlagd på sjukhus - illa däran. Läkaren gav inget hopp - högst 48 timmar kvar, löd den hårda domen.
Hustrun erinrar sig nu skrivbordslådan, och öppnar den. Där hittar hon sex stycken golfbollar och 100 000 kronor!
Hon beger sig till sjukhuset och frågar den döende maken vad detta betyder.
- Jo, svarar mannen, varje gång jag varit otrogen har jag lagt en boll i lådan.
- Det var inte roligt att höra att du sysslat med sådant, svarar hustrun bedrövat, men å andra sidan har vi varit gifta i 50 år, så sex gånger är väl inte så farligt. Men de 100 000 kronorna, då?
- Jo, varje gång jag har fått ihop ett dussin har jag sålt dem...



Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria

Å så fryser du genast in ALLA kakorna... :) inte provsmaka en enda en...

2007-12-15 @ 14:02:51
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! hoppas helgen blev bra för dig.
Ha det bra/ Anna-Carin

2007-12-17 @ 12:10:57
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Jezzan

Nå hej, nu har jag tid att sitta ner och kolla igenom lite bloggar.. fasen va körigt det är när man ska flytta :D!
Ha en trevlig torsdag så kanske jag vinkar till dig när jag knatar förbi.. tjing tjing

2007-12-19 @ 23:35:54
URL: http://www.jezzanskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0