Tjosan Hejsan

Som jag tidigare skrivit så har jag börjat med Viktklubben och än så länge går det bara bra, har hållit mig inom ramen för vad jag får äta så det känns jättebra, känner mig riktigt laddad, får väl se på måndag hur det gått, det är nämligen vägning varje måndag, jag lovar att berätta hur det gått. Mitt mål just nu är att försöka ta 10 kg före jul, håll tummarna för att jag klarar det, skriv gärna lite uppmuntrande ord eller pepp i mina kommentarer, det skulle jag uppskatta!!

Idag har det varit ett riktigt häftigt åskväder här!! Regnet stod verkligen som spön i backen, fast det tog slut lika fort som det började, skönt att det inte varade så länge.

Till middag blev det fläskkotletter med potatis, morötter, röd lök, paprika, vitlök i ugn som smakade underbart, det var jättegott, jag gjorde även bearnaisesås till, men den kan inte jag äta för det är skummjölkspulver i den, kanske lika bra för det är nog inte så bra när man försöker gå ner i vikt, jag tog lite aioli-dressing istället, inte så mycket, pytte-pyttelite jag lovar!! Drack vatten till.
Ikväll har det blivit några bitar av Marabous mörka choklad, mmmm det var ljuvligt, till det drack jag smaksatt bubbelvatten - päron och citronmeliss som är jättegod, fräsch och uppfriskande.

Imorgon ska vi göra nötstek med potatis, får väl se om det smakar lika bra, blir väl nån sallad till el kokta grönsaker, får se vad jag är sugen på...
Gubben är sugen på köpespizza......... vilket jag (som tur är) inte kan äta.

Ha en bra (och sund) helg alla!!


 

Kommentarer
Postat av: Maria

Här har det också börjats :) Vad du är duktig!

2007-08-19 @ 14:58:54
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0