Dagen

igår gick jättebra, sonen fick en tandställning insatt i munnen så nu glänser det väldans när han öppnar munnen! Han hade som tur var inte ont igår när vi var på shopping, däremot idag har han haft lite ont, men det går ändå bra, han vet ju varför han har den.

För mig gick det också jättebra igår, köpte inget onyttigt ätbart till mig själv, barnen hade beställt lite godis så det var jag ju tvungen att inhandla, men till mor blev det intet. Jag känner mig så stolt! Vi var på Max och åt hamburgare, jag åt GI-målet som var jättegott, det var grovt bröd som smakade gudomligt och hamburgare, grönsaker, lite dressing och bönor till, drickat var Ramlösa, magen blev lite, lite orolig men inte så att jag behövde tillbringa kvällen sittandes på dass, så jag är hur nöjd som helst.

Idag har jag sytt och sytt och sytt, i stort sett hela dagen har gått åt, har fixat gardiner till köket, blev även ett par dukar och soffkuddefodral av tyget, ändå finns det kvar, det tänkte jag att min mor skulle få, hon behöver säkert piffa upp i nåt rum därhemma.

Till middag blev det köttfärspaj som jag hittat i min underbara kokbok med GI-recept. Pajdegen var jätteenkel att göra, 100 g smör och 2 dl sojamjöl, sen var det klart.
Köttfärsen stektes tillsammans med olja, gul lök och vitlök, sen tillsattes salt, peppar och timjan, i med allt i det förgräddade pajskalet och slå på 2 dl grädde, 3 ägg, salt och peppar som vispats ihop. Skjuts in i ugnen i 40 min och sen var det bara att äta, t o m barnen tyckte det var jättegott. Jag hade sallad till och hade gjort en senapsvinägrett  som också finns i min underbara bok. Supergott!!

Har varit på ICA en sväng också, tyvärr, mjölken var slut, tänk att den enda i familjen som inte kan dricka mjölk alltid måste köra hem hur många litrar som helst varje gång hon åker till affären, det är hur orättvist som helst tycker jag!!
Jag tänkte kalasa på lite frukt och kolsyrat vatten ikväll! Kanske en pytteliten ruta mörk choklad slinker ner också, får se, har inte bestämt mig ännu....

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha en underbar dag!

2007-05-02 @ 11:31:58
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0