Söndag

Ja då är det söndag och jag är igen på jobbet!! JIPPIEE!! Idag ringer det ännu mindre än igår, har hunnit med att både läsa på internet och i en tidning.

Har lite kul texter som jag tänkte dela med mig av:

Någon som suttit och lyssnat på följande under bussturen:

(Det är kolmörkt, och ganska mycket mötande trafik. Mötande bil blinkar med helljusen.)
Busschaufför 50+ (i mobilen): Men vafan, nu är det nån jävel som blinkar med helljusen!
(Mötande bil blinkar återigen med helljusen.)
Busschaufför: Men vad i helvete VILL han? (Upptäcker plötsligt varför.) Jaha, jag glömde helljuset på. Men i alla fall, jag fattar inte varför han tvunget måste blinka så där. Jag blev ju helt bländad!


En som kollat in detta på en affär:
(Man 40+ hjälper en kvinna att ta ner en påse chips.)          
Kvinnan: Ååh, tack!
(Mannen ler och ser nöjd ut.)
Dotter 3+: Hjälpte du henne?
Mannen: Ja, det får man göra ibland.
Dottern: Vet mamma om att du hjälpte henne?

Blogghemlisar:

(Två killar 17+ går och plockar lösgodis).
Kille 1: Det är aldrig någon som skriver några kommentarer på min blogg. Inte ens när jag skrev den där grejen med Amy Diamond!
Kille 2: Asså vaddå skriver kommentarer? Jag skriver alla mina kommentarer själv!
Kille 1: Så kan du ju inte göra!
Kille 2: Varför inte, annars är det ju aldrig nån som skriver några kommentarer. Men jag ser ju till att det ser ut som att de är verklighetsbaserade fattar du väl!


Hört på träningsfik:

(Två snobbiga tjejer sitter på institutionens fik och pratar träningsvanor.)
Tjej 1: Det är bra nu att vi kommit igång med träningen.
Tjej 2: Ja det är mycket lättare att träffa någon, nu när man har fittat till sig!


I lobbyn på hotell:

(Det är fest för bokmässan i lobbyn på hotellet. En man och en kvinna står och pratar i baren. Den ena med gipsat ben, den andre med gipsad arm.)
Överförfriskad redaktör (släntrar fram till paret): Är ni sams nu?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0