Puh

Gud vad jag vill ha semester!!!!! Jag är så fruktansvärt less just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Har i allfall fixat lite med mina blommor och då glömmer man ju både tid och rum, det är så avkopplande och mysigt. Fixade lite klängstativ till mina fackelrankor, de hade nästan slingrat sig fast i varenda liten blomma som stod i närheten, men nu är de fint slingrande runt en hemmagjort klätterställning, blev riktigt fint. Eija har varit hit och hämtat några blomstertobak, blev nästan överöst med plantor, nästa år blir det INTE till att så så mycket det kan jag lova.
Har sått gurkfrön idag också. Det är så himla kul detta, tur att Carin lurade mig!! :) Tack Carin!

Helgen har varit bra förutom att jag åt pyttelite potatisgratäng med vitlök i på lördag - och det straffade sig minsann, fick springa på toan mellan kl 01.40-04.30 på natten, var lagom mossig när man vaknade kl 8.20 av att en Sixten satt på toan och ropade: -Jag har bajsat mamma!!! Lagom glad mamma som klev upp, men hon var lika snabbt i säng igen, det kan jag lova, tur att det finns TV med både video och DVD!!! Sov till kl 10.00, mådde sådär när jag klev upp, inte förrän vid kl 13.00 var jag människa igen.

Gubben har fixat och donat i vårt nya sovrum så snart är det klart, bara lite lite målning på taklisten kvar, sen är det min tur med gardinstång, gardiner och sånt kul, jag längtar. Simon (mellansonen) ska få vårt gamla sovrum så nu har han fått börja kolla på tapeter, det verkar som att han också vill ha blått (vi har det i vårt nya sovrum), vi får väl ta med honom och kolla ordentligt framöver. Sixten ska få överta Simons rum, de delar det just nu och det är mest Sixtens grejor där så det är enklast att låta honom stanna kvar. Sebastian (den äldste) har redan eget rum, den lyckosten!!

Vikten vill jag definitivt INTE tala om, det blev uppåt den här veckan, förra veckan hade jag i allafall några hg minus, men vad hjälper det när man går upp allt igen en vecka senare?!
Jag vet att det bara är mitt fel, men varför i hela fridens dar har man så dålig karaktär?! Det finns ingen hejd på allt man kan hitta på att stoppa i sig, hemskt!

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Maria

Hur mycket blommor har du egentligen? 2 växthus typ?

2006-05-16 @ 11:47:14
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Catta

Jag har alldeles för många!!! Fönsterbrädorna räcker knappt till, men det blir säkert bra bara man får ut dom i alla krukorna.

2006-05-17 @ 16:25:49
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: Maria

Har du också ett sjukt barn? Hörde det igår nämligen... jag ska tillbaka imorrn och ångesten kryper närmare för varje timme som går....

2006-05-17 @ 16:28:46
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0