Lördag

Äntligen helg igen, det kändes lite konstigt att vara ledig torsdag och jobba fredag, men det gick det också, jag var fadder så jag hade det ganska bra, min elev svarade och skrev själv, jag satt mest med som stöd.

Var till doktorn igår fredag, attan vad man får vänta på lasarett, först väntan in till doktorn och sen väntan in till labb, sen ännu mer väntan till apoteket. Puh, kändes som en evighet.

Hos doktorn gick det bra iallafall, han konstaterade det jag egentligen redan visste, att jag lider av IBS, problem med tarmen alltså, han rekommenderade kostomläggning (ha ha ha) så på måndag ska jag försöka börja mitt nya ogasiga liv.
Jag vet ju hur bra jag mår när jag kör med viktväktarna, så det är väl bara att börja vara duktig igen, går väl ner i vikt på köpet och det är ju inte helt fel :)

Nå, idag har jag faktiskt burit ut alla mina blommor som stått inne och blommat, får väl hålla tummarna för att det inte blir kallt igen, jag har satt de flesta i mitt plastväxthus med fiberduk över, dom som var för långa satte jag bara på altan med fiberduk över. Tänkte även sätta potatis idag, men med det här ostadiga vädret så väntar jag, det kanske blir bättre i morgon.

Har även fotat mina tulpaner, ska försöka få in lite bilder så  ni får se, de är jättefina fast de inte riktigt är utslagna ännu.

Ha dé


Kommentarer
Postat av: Maria

Bara du inte kommer och kollar i mina sk rabatter... Vi ses imorrn!

2006-05-29 @ 18:07:53
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0