Lediga tisdag

Har varit och hälsat på Carin idag tillsammans med Sabina, vi blev surrandes där i 4 timmar, våra barn Matilda snart 4 år och Sixten snart 5 år var jätteduktiga, de var jättesnälla och började inte gnälla förrän efter 3,5 timme ungefär, det är helt otroligt.
Tyvärr så fikade vi toscakaka som jag bakat och haft med mig (mitt fel alltså...), den var god, det blev 9,5 points bara på den, oh inte bra. Toscakakan blev min lunch så jag har "bara" överskridit mina points med 3 st. Eftersom det inte blev nån riktig lunch så hade jag huvudvärk när jag kom hem, fick ta en tablett och lägga mig på soffan och vila, låg ca 1 timme och då kändes det bättre, lagade spagetti och köttfärssås med mycket grönsaker till middag, supergott, jag älskar Euroshoppers Wokgrönsaker, de är suveränt goda!

Var på VV igår och hade gått ner 6 hg, det var bra, men nog hade det varit roligare om det varit 1 kg istället, men jag fortsätter, köpte mig en pointsvåg som jag tänker ta med till mamma till påsk, ni får höra efter påsk hur det har gått, jag lovar. Jag ska verkligen gå in för att det ska gå bra.

På annandag påsk ska det bli promenerande av!! Jag lovar AnnBritt. Måste därmed åka hem från mamma på söndagen så man hinner!! (då har jag ju det att skylla på om hon tycker att vi far hem för tidigt...) De bor i Vuollerim så det är 2 timmars bilresa hem och då har man så mycket tvätt och annat att göra så man prioriterar bort promenerandet.
Tänkte även försöka komma mig ut och promenera hos mamma också, tänkte försöka lura med mig gubben. Det finns inte så mycket att göra där så det blir nog bra att komma sig ut lite.

Ska snart iväg på Våg@ på jobbet, ska bli spännande och se vad den vågen säger.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Hmm, hörru Catta, Matilda ÄR faktiskt 4 år, så det så. Det har hon varit ända sen februari.
Tack för en underbar Toscakaka, till skillnad från vissa andra tog jag bara 1 bit, (4-5 är väl närmare sanningen men det behöver vi inte prata högt om)

2006-04-11 @ 19:35:34
Postat av: Catta

Jag förstod nästan det, men jag visste inte riktigt, säg inget högt till Matilda bara! Nä, det är ju tur att det är nån som är ståndaktig.

2006-04-11 @ 20:26:43
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: AnnBritt

Du skulle ha tagit med lite god lunch, en sallad eller nåt sånt istället.... Nå, fortsätt vara duktig under påsken och en låååång promenad på annandag påsk, så att vi vinner stegtävlingen !

2006-04-11 @ 21:40:04
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Maria

Carin med C antar jag att det är.. Hon längtar väl tillbaka? :) Hoppas att ni hade trevligt!

2006-04-12 @ 17:26:03
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Maria

Glömde en sak: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-04-12 @ 17:26:32
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0