Kalas

har det varit här idag, inte kungens utan min äldste sons!! Han fyller 15 år, moppe, idag så vi har haft lite tårtkalas med mormor, morfar, farmor och farfar. Han har slutat med kompiskalas......

Klart man käkade både tårta och fikabröd!!! Har inte räknat några points, törs nog inte heller.

Jag vet inte vad det är, men just nu känns det som att jag struntar i det här med vikten, fast samtidigt inte, det är en konstig känsla. Jag vill ju hemskt gärna gå ner i vikt, men samtidigt känns det som att det spelar ingen roll! Fattar ni? Helkorkat jag vet. Det kanske beror på att det varit så många helger som gjort att rutinerna har ruckats eller så är mitt medvetande i koma..... Man vet ju aldrig.

Blommorna växer och knakar i alla mina fönster, snart vet jag inte vad jag ska göra  med alla som bara tar mer och mer plats, det är t o m några som har fått knopp, det är ju inte bra, jag vill ju inte att dom ska hinna blomma färdigt till dess att jag får sätta ut dom. En del gullskäror är långa som störar och har flera knoppar, en av rävsvansarna har börjat få en röd svans, den är väl ca 1 cm redan, tagetesen har också knoppar på sig.
Paprikorna växer och blir jättefina, dom har blivit grova i stammarna och har fint bladverk, och ändå är det bara från en "köpes"paprika, det är inte illa, i fjol köpte jag paprikafrö och nog växte dom och blev jättefina buskar, men inte blev det några paprikor inte, det blev chilifrukter som var hur starka som helst.

Har massor med krukor fulla med blomstertobak också, vet inte var jag ska sätta dom ute sen heller, men det ordnar sig säkert.  Snart är det också dags att sätta krassen och gurkorna, undrar i vilket fönster jag ska ställa dom???

Ha en fortsatt trevlig Valborg!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du det där med vikten det känner jag med man vill och vill inte men ändå vill man.

2006-04-30 @ 22:56:59
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Ulrika

Du det där med vikten det känner jag med man vill och vill inte men ändå vill man.

2006-04-30 @ 22:57:02
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Maria

Hej flickor! Nu är helgen över för denna gång och vi tar nya tag, eller hur?

2006-05-01 @ 18:22:02
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: AnnBritt

Vi ses väl på måndag ?? Ny helg nu i antågande, nya friska tag. Använd cykeln, det ska blir fint väder i helgen !

2006-05-04 @ 08:25:48
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: AnnBritt

Är kalaset slut snart ???

2006-05-07 @ 21:08:32
URL: http://annbritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0