Semester? JAAA

Det är riktigt härligt med semester, synd att den snart är slut.
Igår var vi hem en sväng, gubben var tvungen att åka till Happis och jobba, då passade jag på att följa med och tvättade upp både kläder, sängkläder och handdukar så nu är allt rent och fräscht igen. Jag hann med att baka en sockerkaka också, halva lämnade jag hemma och den andra halvan tog vi med oss, jag provade min nya sockerkaksform, den i keramik, det gick bara bra att baka i den.

Hann även med lite blomstervattning och ogräsplockning, fick ta in 5 jordgubbar också!!! HA, sammanlagt har vi fått ungefär 7-8 gubbar, det är mest blad på plantorna, pappa sa att man inte ska gödsla och tyvärr har jag nog gjort det, har funderat länge och väl och när minnet börjar bubbla upp så har jag nog släng i lite blåkorn, så nu vet jag till nästa år att INTE gödsla nånting över huvudtaget.

Nu ska jag fortsätta surfandet en stund, sitter ute i vårt mysiga förtält och surfar.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ajabjja inte gödsla bär för då får man mest blast. Jag har aldrig gödslat gubbarna och i år har jag under 3 veckorstid pockat in 3 liter varannan dag. Nu har det minskat. Välkommen till jobbet den 17e ska bli skönt när alla polare är på plats. Det blir roligare då.

2009-08-05 @ 18:30:19
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0