vintertid

Ni har väl kommit ihåg att vrida tillbaka klockan?!
Själv ställde jag om i sovrummet igårkväll så det skulle vara rätt tid när jag vaknade imorse, och vaknade imorse gjorde jag!! Tidigt! Redan kl 7.00 på nya tiden slog jag upp mina gröna, kunde inte somna om så jag klev upp istället, for runt och ställde om klockor överallt och sen satte jag igång att städa, det blev fint på toaletterna, dammsugat i alla rum, skurat i hall, kök, tvättstuga och kontor, allt detta hann jag med före kl 10.00 imorse, riktigt skönt att dan egentligen precis börjat när jag var klar.

När det var gjort och vi ätit frukost så duschade jag och for och handlade, när jag kommit hem och plockat in i kyl, frys och skafferi så snörade jag på mig skorna och trampade iväg, det blev 40 min prommis, riktigt skönt. Fast skorna är inte riktigt bra för jag har fått lite skoskav, vete sjutton hur jag ska avhjälpa detta för prommandet vill jag ju fortsätta med nu när jag äntligen kommit igång.
Jag har även varit duktig och skrivit ner allt jag ätit så att M får se på fredag vad jag stoppat i mig. Igårkväll blev det både popcorn och lite bilar, jag har skrivit ner det, jag lovar!!

Nyss har jag förberett inför middan, idag blir det fläskfile, potatisgratäng och vitlökssmör, åt mig gör jag även ugnsrostade morötter, broccoli, blomkål och haricoverts. Yammi, yammi. Jag riktigt längtar till middan är klar, men det blir inte förrän vid 16.30.

Gubben är iväg och fixar vinterdäcken till husvagnen, de kanske behövs nästa helg då vi ska iväg, i fjol när vi var på samma camping när det var hantverksmässa så kom första snön så man vet ju aldrig, det kanske blir samma i år.

Kommentarer
Postat av: M

Det här går ju riktigt bra! Testa "skavsårsplåster" - finns på Ica.

2008-10-26 @ 16:08:52
Postat av: Ulrika

Nej nej inte första snön, den kan komma till 1a advent och försvinna på 20 da knut. Jag och B har varit till gymmet i kväll så nu känner jag mig ganska nöjd med dagen. Jag har också städat i dag.

2008-10-26 @ 21:37:46
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0