Jag är på gång (som Tomas Ledin sjunger)

Nu jäklars ska även jag komma igång med träning och bra mat!

Fick ett så härligt SMS av världens bästa människa!!!!!
TACK min vän. Det är ordning på den tjejen, det må jag då säga, hon har nämligen lovat att hålla koll på mig och dessutom ställer hon krav, vilket är precis det som den här tjocka tanten behöver.
I SMS:et skrev hon att jag ska skriva ner allt jag äter, även det som åker i munnen när ingen ser, (hon har varit med förr den damen ha ha) och maila över listan på fredag så hon får se vad jag ätit.
HERREGUD, det är ju EXAKT det som jag behöver, nån som kollar mig och sparkar mig i baken när jag börjar sacka efter och komma in i gamla vanor igen. Alltså jag kan inte med ord beskriva vad det betyder för mig att ha en sån härlig kompis. Man blir nästan gråtfärdig.
Det känns både bra och pirrigt att skriva upp och visa nån annan, då bara kan man ju inte hålla på att fuska. Dessutom om jag fuskar så är det ju mig det drabbar, ingen annan, så varför fuska???!! Ja, det kan man ju fråga sig. Tyvärr tänker inte hjärnan så när suget sätter in utan den tänker det mest dumma och irrationella tankar som finns, som  t ex:

* Nu är jag ensam hemma, då kan jag äta vad jag vill.
* Ingen ser mig, då kan jag äta vad jag vill.
* Det är så synd om mig, det blir mycket bättre om jag äter nåt.
* Jag är lika så fet så jag kan lika gärna äta.
* Jag kommer ändå misslyckas, så varför försöka?

Jag kan nog sitta här och stapla upp hur många dumma ursäkter som helst, ni som varit med förr fattar säkert precis det här. Ni andra som inte har det här tänket kan ju stanna upp och försöka förstå hur en tjock hjärna tänker, det är inte alltid så lätt att bara bryta och börja leva sunt.
En del smalisar säger t ex:

* Men herregud, det är väl bara att låta bli att äta.
* Ta en frukt istället 
* Ta en promenad när du är sugen på nåt att äta.

Men inte fan vill man väl ta en frukt el promenad när hjärnan ropar GODIS, CHOKLAD!
Det är supersvårt det här, jag lovar, jag har lyckats förr men jag har nog misslyckats mer.

Men som jag skrev i början så känns det som att jag börjar komma igång igen. I torsdags var jag med B och U till Nova Gym för att börja träna, jag fick ett program som skulle vara bra både för nacke, axlar, fettförbränning och få bort gäddhäng och mage, passar perfekt. Jag köpte även ett 10-kort till vibratorplattan, den ska bli spännande att göra, tänkte kanske nästa måndag då jag är ledig, jag åker nog iväg direkt på morgonen när jag skickat iväg S3 till skolan, plattan tar inte så lång tid att göra så jag är ju färdig relativt snabbt och då har jag ju ändå hela dagen ledig. Jag ska få information och demo av den första gången. Det känns jättespännande nu.

Och så ser jag fram emot nästa vecka, jobbar bara 3 dagar och sen har jag ledigt, på torsdan åker vi med husvagnen till campingen i Luleå och blir där till på söndag, det är Hantverksmässa på Arcus som vi ska gå på, KUL!

Just nu är det bara jag och äldste grabben hemma, gubben, S2 och S3 har åkt till Luleå, S2 ska vidare därifrån med mormor och morfar, han ska stanna hos dom i Vuollerim under lovet som är nästa vecka. S3 och gubben ska sen i eftermiddag och flyga inomhus så dom kommer inte hem förrän vid 18-tiden ikväll, så himla skönt att bara behöva rå sig själv. Har tagit fram köttfärs till middag, vet inte riktigt vad det blir, nån som har nåt förslag????

Nä, nu ska jag sluta "surra", ha det så bra alla och tänk positivt!

PS. Jag önskar mig en våg i julklapp (bara våg, inget annat som mäter och har sig), tänkte ifall ni träffar på tomten så hälsa det till honom. DS.

Nu ska här vibrrrerrras!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Har du hört mig sjunga!!!!!!!! Du det där med fuska jag gör samma sak. äter och äter, godis och fika. men nu ska vi ju börja träna så förhoppningsvis kommer den andra lusten att äta nyttigt fram också.

2008-10-25 @ 15:27:11
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: ML

Mitt tips, var ärlig med DIG själv. Det är dig det berör. Ingen annan mår bra av att du väger mindre. Möjligtvis att du blir piggare och orkar mera t.ex. familjen som kan få känna mera av din ork. Kämpa på - du har glöden - låt brasan börja brinna och öka förbränningen. Plattan där låter ju som ett trevligt inslag. Har aldrig provat nåt liknande. //ML

2008-10-26 @ 18:45:20
URL: http://www.mittnyaliv08.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0