Godis är gott!

Varför är godis gott? Varför smakar inte grönsaker precis som godis? Varför tycker jag så mycket om godis? Varför, varför, varför??????
Satan så less jag blir på mig själv som inte kan låta bli det som är sött och sliskigt. Jag har bara mig själv att skylla att jag är så fet, synd det, det hade varit mycket bättre att få skylla på nån annan, men tyvärr så kan jag inte det.

Ikväll ska jag, B och U i allafall fara iväg på gymmet och få ett program så vi kan börja träna, tänkte även köpa mig ett 10-kort till vibratorplattan, har ju lite pengar kvar på friskvårdsbidraget som jag tänkte använda. Tyvärr kan jag inte stanna och träna ikväll för gubben ska bort och S3 ska ju göras i ordning för kvällen. Nästa torsdag kan jag inte heller för då är jag i vår fina husvagn på campingen i Luleå.  Nåväl, vi kommer ju hem och då jäklar ska vi sätta igång på allvar. Lova det tjejer!!!!

Jag är så himla avundsjuk på A på jobbet, hon är så duktig den tjejen, jag önskar att hon kunde komma och bo hos mig ett tag och kolla mig för hon är så himla ståndaktig, hon har gått ner allt hon behöver och är jättesmal och fin. Lyckliga dig A, men jäklars, jag kanske kommer igång jag med, behöver bara den där sparken i röven... en hård jäkel :)

Med fingret är det ganska OK idag, det underliga är att det gör faktiskt inte ont att skriva på tangenterna, det är väl därför jag har gått till jobbet fastän jag egentligen ska vila, förra gången när jag hade ont i höger pekfinger så gjorde det ju ont att skriva och då gick det ju inte att jobba, men nu så..

Det var jätteskönt att få gå hem kl 13.30 idag, jag skyndade mig in på ICA och köpte TV-tidning och ägg, sen for jag raka vägen hem och ringde fritids så att de kunde skicka hem S3, sen satte jag mig och kollade posten, lönebeskedet hade kommit idag, var inte alls så dumt att få lön, det behövdes kan jag säga, nu ska jag försöka vara sparsam så jag har mycket lön kvar i nästa månad, försöka duger i allafall.
Efter postöppnande gick jag och la mig på soffan i vardagsrummet, låg och blundade en hel halvtimme! Det var så underbart, känner mig faktiskt lite piggare nu.

Nu ska jag alldeles strax gå och färdigställa maten, det blir potatis, korv och ägg till middag idag.

Ha en nice kväll och håll tummarna för mig och mitt nya liv, sparka mig gärna i arslet om ni tycker att det behövs.

 Kanske mitt nya jag??!!

Kommentarer
Postat av: Eija

Du vet att jag alltid håller tummarna för dig :-)

2008-10-23 @ 17:46:45
Postat av: Ulrika

Nu jävlar kör vi stenhårt!!!

2008-10-23 @ 21:31:40
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: M

Det är inte socker i grönsaker... därför smakar de inte likadant. Godis innehåller socker, socker, socker, socker, en jävla massa äckliga E-grejs och annat skit som snart tar kål på dig. Grönsaker är bl.a. vitaminer, fibrer, antioxidanter och annat som kroppen behöver och mår bra av. Man kan ju som bekant äta allt MEN INTE ALLTID!!

2008-10-24 @ 15:49:58
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! det är tufft att ändra livsstil.Kämpa på så ska du se att det ger resultat.

Ha en bra helg //Anna-Carin

2008-10-24 @ 18:54:13
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0