Blev inget igår

Sorry att jag inte skrev nåt igår, men det blev aldrig tid till det. Jag kom hem 17.45 från jobbet och då åkte jag nästan direkt och handlade, hade gubben med mig, vi strosade på där ett bra tag, åkte sen några ärevarv runt  "stan" och så hem, var hemma vid 19-tiden.
Medans jag plockade in varor i skafferi, kyl och frys så gjorde gubben och S3 läsläxa, sen var det dags för lillgossen att göra sig i ordning för natten, vi såg Sjukhuset och sen marsch i säng! Såg Äntligen hemma och sen gick även mamsen och la sig, jag måste ha somnat som en klubbad säl för jag vaknade till och tittade på klockan, den stod på 22.15, jag trodde jag såg fel, tänkte att den måste ju ändå vara 23.15 i allafall, men nä, tittade igen och första titten stämde. Herregud, så snabbt tror jag aldrig att jag somnat nånsin. Gubben han snarkar oftast innan han hinner få huvudet på kudden :)

Vår älskade mellanson var sur på oss igår, han varken tittade el pratade med oss, det var lite skrattretande faktiskt, det är ju ändå hans eget fel alltihop. Jag frågade honom vid middan idag om han tyckte att det var värt det och han svarade ärligt att det tyckte han inte, han ångrade sig för vad han har gjort, det är ju bra, då är han kanske han fattar lite ändå!

Just det, jag var ju till läkaren igår, det gick väl sådär, han kunde inte hitta att jag hade någon pågående inflammation så han ville inte sätta någon cortisonspruta just nu, jag fick lite starkare voltaren T som är bra mot inflammationer, skulle äta 1 tablett 3 gånger dagligen, han tyckte också att jag egentligen skulle vila mina fingrar ett par veckor, men samtidigt förstod han att det ju inte går pga den nitiske Försäkringskassan, han sa också att det blir ju lite kostsamt för mig, men samtidigt, pengar är inte allt. Han sa också att jag gott kunde vara hemma från jobbet, åtminstone en vecka för att vila, men eftersom han inte sjukskrev mig så gick jag och jobbade, jag vet att jag är lite knäpp, men jag har ju inte så ont just nu, lovar att vara hemma om det börjar bli riktigt besvärligt (förhoppningsvis är det inte försent då).

See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0