Bakning och städning

Idag har jag fortsatt min bakande bana, fast jag städade lite först, lite dammsugning och avtorkning av toaletterna, sen fick det vara nog, fingret gillade inte att städa i allafall.
Håller på att baka nu, blev sugen på att baka så jag vispade ihop 2 sockerkakor som nu står i ugnen. I den ena satte jag kolasmak, köpte en flaska på ICA Maxi i Haparanda när jag var dit med U och B, får hoppas att det blev nån smak.

K har varit hit och lånat min symaskin, vi surrade naturligtvis en stund , det går ju inte att låta bli.

Solen vill titta fram men det lyckas inte riktigt, men det är inte regn i allafall. Skulle vara skönt med en prommis men jag törs inte, då får jag väl så ont, det är inte värt det tycker jag. Visserligen kanske det skulle vara bra med lite ont nu när jag ska till doktorn... tänkte ju även påpeka det besväret också.

Igår njöt jag i fulla drag när gubben och S3 var i Luleå, jag njöt alldeles för mycket, det slank ner både smörgås och glass under tiden, inte blev det bättre när gubben kom hem heller. Jag hade varit duktig och inte handlat nåt gotta när jag var på ICA men han var så sötsugen så han höll på att göra mig tokig, såklart man själv blir sötsugen då, som tur var hade vi inget så det fick bli smörgås.

Fast själv satt jag mest på dass igårkväll, missade flera stycken åkare i Stjärnor på is, typiskt! Jag hade gjort skinkpaj, vet inte om det beror på att jag satte lite ost i eller om det blev för fett, pajdegen är ju ganska fet plus att jag hade i vispgrädde (laktosfri förstås), det gick inte mer än 1 timme tror jag tills magen sa ifrån och sen fick jag springa, blev både törstig och trött av det.

Nu är det snart dags att plocka sockerkakorna ur ugnen sen blir det dusch och sen vet jag inte vad jag ska hitta på, ganska skön känsla egentligen, fast jag blir lite stressad av att inte ha nåt på schemat.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0