ARG

Igår jobbade jag till 14.30, sen hem, bytte till cykel och så iväg på skolan och hämtade S3, det var skönt ute, solen var t o m framme! Efter middan fick jag sätta mig vid symaskinen och laga jeans åt S2, han hade kört omkull med moppen och skrapat upp både byxknäet och sitt eget knä, på byxorna var det ett rejält hål, men nu är de lagade, kanske inte världens snyggaste men han får lov att ha dom i allafall.

Vi är väldigt arga på honom också, det visade sig att han ljugit för oss, han har utan vår vetskap trimmat upp den, med hjälp av en kompis och hans pappa, VILKEN JÄVLA PAPPA DÅ!! Pappan borde ha kontaktat oss för att kolla att det är OK, men nej det har han inte gjort. Efter allt detta så har sonen fått utegångsförbud en vecka samt att vi plockat bort datorn. Moppen kan han glömma, den är trasig nu, motorn skar för honom igår, allt beroende på att han trimmat. JÄVLA UNGE! Gubben ska försöka fixa till den och sen blir det nog till att försöka sälja den till våren för nu är det färdigmoppat för sonen, jag hoppas att han verkligen sätter sig ner och tänker efter vad han gjort och att det var oerhört fel.
Om han gör såhär nu, hur ska det då bli när han blir 18 och ska ha körkort? Törs man sätta honom ensam i en bil, han kanske kör ihjäl sig?! Just nu förstår han inte att vi gör allt detta för att vi är rädd om honom, inte för att vi är elaka, men en vacker dag kommer han nog inse det, hoppas jag i allafall.

Herregud, sitter här och skriver och gråter samtidigt, det är rent förjävligt, jag som trodde att man kunde lita på honom, att han var mogen nog, men tydligen inte, FAN SÅ ARG JAG BLIR!!

Idag börjar jag kl 11.00, sen kl 14.00 har jag ju läkarbesöket att gå på, tyvärr så har jag inte lika ont i fingrarna idag som jag hade i fredags när jag ringde och beställde tid, men det är väl så det är med reumatism, det är bättre vissa dagar och sämre andra.

Nåväl, nu har jag fått grr:a av mig lite, känns kanske bättre om en stund, ska gå och läsa NSD nu och sen duscha och sen, ja sen vet jag inte, vänta tills det är dags att åka till jobbet.

Ha dé!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Gud vilka bra föräldrar ni är. Tänk om alla skulle göra så då skulle vi ej ha en massa ligister som tror att de kan göra hur de vill. Jag skulle göra samma som ni. Vilken idiot till pappa som överhuvudataget hjälper ungarna att trimma.( han kan ej vara rädd om sina barn ) Tur att det bara blev ett skrubbsår. Det hade kunnat bli värre.

2008-10-14 @ 08:55:49
Postat av: Jessan

Jag säger samma sak som Ulrika och håller med dig - Vilken pappa som trimmar en annan pojks moppe???

Hmmmmmmmmmm

2008-10-14 @ 10:52:31
URL: http://jezzans.blogg.se/
Postat av: Maria

Men vilken j***a pappa som gör såna saker, förstår att du är skitförbannad. Ni gör helt rätt tycker jag också. Kram på dig!

2008-10-14 @ 17:48:13
Postat av: Eija

Jag håller med dig...Tur att jag har en tjej som inte är motorintresserad utan håller sig till sin kinamoppe.

2008-10-15 @ 07:58:28
Postat av: Ewa

Hittade hit via Jessans sida, läser om din son. Känner igen mig. Besvikelse över vad dom kan hitta på. Min son fick liksom din en moped i höst.

Han har inte trimmat den (än) men vi var oxå tvungen av hans dåliga uppförande ställa undan mopeden. Ända till nästa vår har vi sagt.

Han lämnade den på stan en fredagkväll då han tog bussen till sin syster. Menade att där kan den stå över helgen. En splitterny vespa....

Som om den skulle stå orörd, med hjälmen lämnad på sadeln...Suck, varför kan dom inte vara rädd om "grejjerna"

Man ska vara stark för att orka tjaffsa med tonåringar, härligt att höra att fler har regler, för få som har de!!!!

2008-10-17 @ 07:18:24
URL: http://www.ewastankar.blogspot.se
Postat av: jag

asså du kan ju ta dej där bak pappa trimmade inte simons ped han sjutsade oss för att hämta en jävla packning så han har fan inte hjällpt till å trimma + att han visste inte ens att de var trimm så kom fan inte å snacka gojja om han !

2008-10-25 @ 13:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0