12 dagar!

Hallåhejsan på er alla!

Satt precis och tänkte att nu har jag bara 12 dagar kvar att arbeta, sen är jag julledig i 16 dagar. Oh, så jag längtar. Fast så fort som tiden drar iväg så är det snart dags för denna härliga ledighet, tyvärr går väl tiden ännu fortare när man är ledig så innan jag hinner blinka så är jag tebax på jobbet igen.

Idag slutade jag 13.30, for en sväng på Gallerian, kollade lite på Team Sportia, handlade lite på apoteket och köpte TV-tidningen i kiosken, sen for jag hem och skottade gården, tyvärr var det ju jag som slutade först så det var bara att ta tag i spadhandtagen och skyffla, men det gick bra, det hade inte kommit så mycket, det var riktigt skönt ute, är mer vårväder än vinterväder.



Till middag blev det kyckling, ris och broccoli-blandning, väldans gott. Nu sitter jag här och har kollat på olika bloggar, ska surfa vidare en stund här, sen ska jag gå och göra läsläxa med S3.

Här kommer lite tips att tänka på inför julen:

1. Om du äter någonting och ingen annan ser dig äta, så har det inga kalorier
2. Kaksmulor innehåller inga kalorier. När du bryter sönder kakan läcker nämligen alla kalorierna ut
3. Nattmanckor innehåller inga kalorier. Lampan i kylskåpet är för svag för att kalorierna ska synas i mörkret
4. Livsmedel man äter av medicinska skäl räknas inte. tex rostat bröd, bearnaisesås och hallonbåtar
5. Om du ser till att alla i din omgivning lägger på sig 10 kg så ser du själv smalare ut
6. Om du äter tillsammans med någon så räknas inte de kalorier som du äter mindre än ditt sällskap
7. Om du dricker ramlösa till chokladkakan så elimineras chokladkakans kalorier av mineralvattnet.

8. När man lagar mat är det viktigt att tänka på att sånt man slickar av från kniv, tex smör, eller sked. tex glass har inga kalorier.

9. Godis och chips som äts på bio har inga kalorier. Det ingår nämligen i underhållningen och inte kosthållningen
10. Livsmedel av samma färg har samma antal kalorier. Pistaschglass har lika många som spenat. Vit choklad lika många som champinjoner etc

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: M

Å det är ju ViktVäktarnas 10 Guds Ord, ;)

2008-12-03 @ 21:13:19
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! vi fick snö i dag,den förra som kom för ca två veckor sedan regnade bort.Nu är det bara att vänta och se hur det blir med den här snön.Kalorier ja...är ett dilemma,svårt att vara utan :-)

Hej svejs //Anna-Carin

2008-12-04 @ 11:19:31
Postat av: Ulrika

Nu har jag uppdaterat! Håller med M om budorden. Är det inte så det ingen ser det har inte hänt även när man skåpäter på kvällen.

2008-12-04 @ 13:56:12
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0