Lördendag

Så var det helg igen, veckorna susar verkligen iväg. Nå inte gör det nåt, det kan susa på fram till det blir snöfritt, då får det gärna lugna ner sig lite.

I veckan har det varit superkallt varenda dag, jävligt tråkigt, men jag har ändå varit på promenad varje dag, inte i torsdags för då städade jag och hann inte ut på kvällen, dessutom var det så himla kallt på kvällen att jag inte ville ut heller.

I fredags var det kallt på morgonen, ca -25 men när jag slutade jobba kl 14.30 var det "bara" -12, kändes jättevarmt, gick en prommare efter middan, köpte hem lite fredagsgodis från Repa, det blev bilpåsar till alla, min bestod av rosa rattar.

Idag började jag med vägning -7 hg, det får jag väl vara nöjd med, hade hoppats på 1 kg men detta är bättre än +, mycket bättre!! Sammanlagt är det nu 13,1 kg borta från mig!!

Sen läste jag morgontidningen och åt frukost, klockan var då bara 8.00, vid 9-tiden började jag med städning av vardagsrummet, bytte till nyinköpta gardiner (el tyg som jag sytt gardiner av) och nyinköpta mattor, jag är jättenöjd, det blev super!

Efter städning så klädde jag på mig och gick en prommis, var ner till Gallerian och inhandlade lite från Apoteket, Team Sportia (sockar) och Hemköp, köpte även en Keno så nu hoppas jag på storvinst ikväll!! ha ha ha det kan man väl glömma antar jag.

Middan är på G i ugnen, det blir kotletter som man sätter i långpanna och sen slår över grädde blandat med soya och sambal oelek och till det potatisgratäng, allt står i varmluftsugnen, ska vara inne i 1,5 tim, så kl 17.00 blir det middag här hos oss, jag längtar, magen vill gärna ha lite redan nu...

Ikväll blir det till att se Schlagern på TV, jag hejar på Pernilla, tror att den låten är bra, har tjuvlyssnat lite på SVT:s hemsida och jag fastnade för hennes låt, min stil på nåt vis.

Gubben är borta (som vanligt), vet inte när han kommer hem, hade trott att han skulle komma ungefär nu men vi får väl se...

Nå det var allt för nu, ha dé tills nästa gång jag är på alerten och filar ner nåt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0